Hudba jinak

02.05.2015 08:29

Ve své hudební praxi jsem došla k těmto bodům:

  • První sekání s hudbou (ať už dítěte či dospělého) by měla být o poznávání sebe sama skrze hudbu, poznávání svých možností, svých shopností, svých kvalit, stylu, svého vyjádření a kreativity. Hudební činnosti by měly vést k navázání pozitivního vztahu mezi žákem a hudbou. Všechny počáteční činnosti by měly být neformální, tvořivé a spontání. Žádné noty, žádné počítání, žádná drezura, žádné úkoly na doma. Hrajte si hudebně, tvořte, vymýšlejte, jděte až za hranice běžných hudebních možností. Uvidíte, jak velký hudební svět je. Je tak velký, jako vesmír kolem nás.  Je tak velký, jako vesmír v nás.


  • Je potřeba si k hudbě vytvořit vztah. Vztah svůj, jedinečný, osobitý. Činnosti směřujte tak, aby podněcovaly vytváření vztahu dítěte k hudbě, aby dítě získalo k ní důvěru. Dítko by mělo pocítit, že hudba mu dává prostor se ventilovat, dovoluje mu být svůj, přijímá ho takový, jaký je. Hudba není svazující podmínečná odměna, ale rezonátor Vyššího v nás.

Pokračování článku na http://klic-k-tvorivosti.webnode.cz/

Fotografie použita dle Creative Commons broo_am  © 2014 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode